יום שלישי, 8 במרץ 2016

16.2 - להתמודד עם הפחד

באימון 16.1 לא היה לי מזל ובזבזתי המון זמן על אלמנט שאני חלש בו וכמעט ולא הצלחתי להגיע לאלמנט החזק שלי - ה chest to bar - ולזכות בחזרות קלות.
לקראת 16.2, גברת קארמה התערבה וסידרה את האלמנטים כך שהאלמנטים החזקים שלי בהתחלה ורק בסוף מגיע המשקל הכבד שצריך להתמודד איתו.
האימון הולך ככה:
במסגרת זמן של 4 דקות צריך לסיים:
25 Toe to Bar
50 Double Unders
15 Squat Clean של 61 ק"ג.

במידה ומצליחים לסיים במסגרת הזמן מקבלים עוד 4 דקות לעבוד ומבצעים סיבוב נוסף רק שהפעם 
25 Toe to Bar
50 Double Unders
13 Squat Clean של 83 ק"ג.

במידה ומצליחים לסיים בתוך 8 דקות מקבלים עוד 4 דקות לעוד סיבוב בו מספר הקלינים יורד ל 11 ומשקלם עולה ל 102 ק"ג. בסיבוב הבא מבצעים 9 קלינים במשקל אפילו יותר גבוה (124 קג) ומסיימים לאחר 5 סבבים ולא יאוחר מ 20 דקות ב 7 קלינים במשקל מפלצות אדם (142 ק"ג!!!).

הקטע של האימון הוא - תראו לנו כמה אתם חזקים, אבל בדופק גבוה.

למה אני אומר שהתמזל מזלי? כי אם האימון היה מתחיל ב clean לא בטוח שהייתי צובר אפילו 15 חזרות ב 4 דקות, אבל היות והוא נבנה בסדר שנבנה - קיבלתי במתנה 75 חזרות קלות.
מצחיק שאני מתחייס ל double unders כחזרות קלות, כשאני בסה"כ שולט בתנועה הזו בערך 3 שבועות.
גם t2b זה אלמנט שהתחלתי לשלוט בו רק לפני כמה חודשים, אבל בכל אופן היה לי ברור שהאלמנטים האלה הם לא העניין באימון הזה.
באימון הזה הייתי צריך בפעם הראשונה מזה למעלה משנה להתמודד עם clean כבד.
למי שלא היה כוח לקרוא אני אזכיר. ב 29.12.2014 קבעתי את ה RM1 שלי בקלין - 65 ק"ג. 5 דקות אח"כ בנסיון להרים 70 ק"ג שברתי את פרק כף היד. מאז, למעלה משנה לא עשיתי squat clean. כל הקלינים שביצעתי היו power clean ובוצעו עם משקלים נמוכים מ 50 ק"ג.
לפני כמה שבועות באימון הכנה ל Open ביצעתי Clean & Jerk של 50 ק"ג. וזהו.
והנה, עכשיו יש אימון שדורש להתמודד עם 61 ק"ג. ולא חזרה אחת - 15, בלי הרבה מנוחות, בדופק גבוה.
פיזית האמנתי שאני יכול להתמודד עם המשקל ל 2-3 חזרות, אבל הפחד שיתק אותי.

הגעתי לבוקס בשישי ולמזלי היינו רק 3 מתאמנים. אחרי חימום ומעבר על האלמנטים ה"קלים" ניגשתי להתמודד עם המוט ושריינתי את ירון לטובת העניין.
התחלתי בכמה חזרות עם מוט ריק, כמה front squats.
40 קג - אין בעיה. כמה הערות טכניות מירון וממשיכים.
50 - הכל סבבה.
55 - היה קשה. כמו שסיכמתי עם ירון, תפסתי את המוט גבוה וירדתי ל front squat.
61 קג על המוט. אני לא מוכן להרים בלי שירון מסתכל.
מנסה להרים - זורק.
מנסה שוב - זורק.
הפחד משתק אותי.
ירון שואל: "אתה רוצה שאעזור לך?"
אני מתסכל בעיני עגל.
ירון: "שים עוד 10 קילו מכל צד"
עכשיו גם הלסת נפלה לי (יופי מפגר אני מפחד מ 61 קילו אתה נותן לי להרים 81?!?!?)
ירון: "אל תדאג לא תעשה עם זה קלין"

מה שירון ביקש ממני לעשות זו תנועה שמעולם לא עשיתי אבל ראיתי מרימי משקולות עושים אותה באימונים ולא כל כך הבנתי למה.
התנועה הזו נקראת clean pull, בעצם מתחילים לבצע את המשיכה בכתפיים אבל אז עוצרים ולא מושכים עד הסוף. זה כמו דדליפט עם עוד קצת משיכה.


התנועה הזו מגרה עצבית את שרירי הדלתא המשתתפים במשיכה של המוט, והרעיון הוא שאם אני אגרה אותם ב 81 ק"ג, 61 יהיה לי הרבה יותר קל (סוג של להכניס עז).
אז עשיתי 3 כאלה, ואז ירון העיף את הפלטות של ה 10 ק"ג ואמר לי "עכשיו כנס".
אללה - באב - אללה נכנסתי והמוט עלה לי לכתפיים. גם ה front squat לא היה קל אבל ביצעתי אותו.
בגלל שזה עדיין הפחיד אותי ביצעתי עוד 2 חזרות כדי להרגיש יותר בנוח עם המשקל.

נחתי כמה דקות וניגשתי לאימון.
אני לא אסטרטג גדול. הלכתי לפי ההנחיות של ירון לפרק את ה t2b לחמישיות. ואת הדאבלים ל 30 ו 20, כשהתכנית היתה להגיע לקלינים כמה שיותר מהר כי היה לי ברור שאצטרך הרבה התאוששות בין חזרה לחזרה.

עשיתי את ה t2b די מהר. כנראה מהר מדי. סיימתי ב 1:15 אבל בדופק גבוה והייתי צריך לנוח איזה 10 שניות לפני שהתחלתי לקפוץ. 
גם הקפיצות לא זרמו כמו שתכננתי והיו לי בערך 4 הפסקות.
סיימתי לקפוץ אחרי 2:32 והייתי צריך לנוח בערך 20 שניות לפני הקלין הראשון.
עדיין פחדתי מהמשקל אבל נכנסתי פעם אחת.
עוד 20 שניות של מנוחה ונכנסתי שוב.
בשלב הזה הייתי בדופק מאד גבוה ולא הייתי ממש סגור על כמה זמן נשאר. ניסיתי להכנס שוב וזרקתי את המוט מהפחד ואח"כ כבר לא נשאר לי זמן.

מנהל מו"מ עם המוט באמצע האימון
למרות שהאימון הזה היה הצלחה הרגשתי שעם ניהול נכון יותר של הזמן ופחות פחד אני יכול להכניס עוד 2-3 חזרות. זה לא כל כך היה העניין של החזרות, אלא שהרגשתי שאני חייב לנצל את המומנטום להתמודדות עם הפחד מהתנועה.

אז נחתי 3 ימים. ראיתי מתחרים מבצעים את האימון, סרטוני טיפים ואסטרטגיה של גיל, וגם מוביליטי, והגעתי בשני בערב במטרה לשפר.

הפעם עשתי חימום יותר ממוקד לפתיחת טווחי תנועה.
כבר היה לי הרבה יותר בטחון עם המוט ואחרי שעשיתי 3 clean pull גם הרמתי אותו בעצמי בלי שאף אחד יסתכל. אחרי 2 חזרות כבר לא פחדתי מהמשקל.

הפידבק שקיבלתי מירון על האימון הראשון הוא שפתחתי מהר מדי והדופק עלה גבוה מדי.
הפעם היתה לי תכנית ברורה:
5 חזרות t2b, מנוחה של 3 שניות ושוב חמישיה. תכננתי לרדת מהמתח ב 1:10. רציתי לייצר רצפים של 20-20-10 בקפיצות ולעשות אותם הרבה יותר רגוע. בתמונה מהאימון הראשון ראיתי שקפצתי בצורה מאד מבזבזת אנרגיה עם ידיים פרוסות לצדדים והרבה עבודה מהכתף במקום שורש כף היד. את ה t2b עשיתי עם מדרגה וכך גם חסכתי אנרגיה של קפיצה למתח כל פעם.

למרות הטכניקה הגרועה אני אוהב את התמונה הזו
(לא כל יום מצלמים אותי עם התחת של אבי יונה...)
רציתי לסיים את הקפיצות ב 2:30 ולהכנס לקלינים אחרי הרבה פחות מנוחה.

האימון הלך בדיוק לפי התכנית.
למרות שלקחתי בסט האחרון 7 שניות מנוחה סיימתי עם המתח ב 1:05. ומיד ניגשתי לקפוץ. החבל לא זרם בדיוק כמו שתכננתי אבל עדיין סיימתי ב 2:23 בדופק הרבה יותר נמוך מפעם קודמת. עד 3:40 הצלחתי לבצע 4 חזרות קלין, וניסיתי להכנס לחזרה חמישית אבל לא נחתי מספיק ולא היה לי כוח לסיים את התנועה.

סיימתי עם 79 חזרות, אבל חשוב מכך, בטחון מחודש ב clean.


יש מצב שאם הייתי עושה את האימון שוב הייתי מצליח להגניב עוד חזרה אבל לא נורא. נשמור כוחות לאימונים הבאים.

את האימון הקודם סיימתי עם התוצאה ה 373 בטיבה בארץ. את האימון הזה (בעיקר בזכות המזל) סיימתי במקום 274, מה שקידם אותי למקום ה 330 המכובד :)

אחרי 2 אימונים שביצעתי במתכונת Rx, עם 6 אלמנטים שונים, אני די בטוח שרצף המזל שלי יפסק באימון הבא ויפול איזה אלמנט שאני לא יכול לבצע שיכריח אותי לעשות אימון scaled. נחכה לשישי ונראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה